Do you wanna taste me?

Maybe you can,

Just a little bite ;)

onsdag 13 januari 2010

Onsdagkväll

Sitter på jobbet.
Dricker kaffe och äter en sån där 'gourmé' chokladbit :)


Man får en hel del betänke tid, när man jobbar så som jag gör.
Man börjar fundera på hur man egentligen prioriterar här i livet.


Jag har en förmåga att sätta andras (människor i min omkrets) välbefinnande framför mitt egna.
Vilket jag i de flesta fallen absolut inte borde göra.

Pratade med K häromdagen om andras och ens egna problem.
Vi har ALLA våra egna problem i dagens samhälle, stor eller små.
Att vi ska belasta oss med alla andras bekymmer också, det går inte!
Vi har nog med vårat egna.

Men sen finns det ju sånna, som mig själv, och K.
Vi är så otroligt stora i våra hjärtan, och omtänksamma till tusen mot de flesta.
Vi vill gärna hjälpa, och vi gör det med, fast vi inte alltid borde.

Frågan är då.
När ska vi börja inse, att det som tynger oss själva räcker bra nog att hantera?

En fråga jag ställer mig själv är, tror jag på karma?



Hmm...
Ja lite funderingar så här på onsdags eftermiddagen/kvällen.


Men hey!
Nytt år, och kanske dags för nya vanor? :)


/C.

1 kommentar:

amanda l sa...

Vad kul att du har blogg :D