Do you wanna taste me?

Maybe you can,

Just a little bite ;)

måndag 10 maj 2010

Fortfarande måndag, och något bättre.

Jag är faktiskt något bättre i magen nu.
Det känns skönt. :)


Jag fick förfrågan om att hjälpa min syster med att hämta hennes nya soffa efter att hon slutat jobba idag. Okej visst, tänkte jag.
Nu med facit i hand, så önskar jag att jag sagt nej, haha. ;)

Historien från början.
Min syster flyttade till en ny lägenhet ganska nyligen, och köpte då en sprillans ny soffa från Ikea. Skit snygg soffa, faktiskt.
Men efter ett tag, (hon hade suttit i den max 10ggr kanske), så kom hon på att det var inte den soffan hon ville ha.
Så då slängde hon ut sin helt nya, och nästan helt oanvända soffa på annons.
Sen idag då, så hittade hon 2st soffor som hon var intresserad av, i Onsala.

Sagt och gjort, åkte med och hjälpte henne.
Fick hittat till hon som sålde soffan, syrran titta på den och bestämde sig för att köpa den. Så, vi lastade på soffan och svängde förbi Ikea en sväng då syrran skulle ha någon hylla, och Karro hade budat mig på att köpa 2st pallar.
Sen bar det av hemåt mot Varberg igen.

När vi kommer hem till syrran, så får vi först bära ut hennes gamla soffa från lägenheten, (den vägde verkligen minst ett TON!), och ställa den på gatan.
Sen lastade vi ut hennes två nya soffor och bar upp dom i lägenheten.
Sen på med den gamla soffan på släpet och körde den till den nya ägaren.


Detta kanske inte låter så jobbigt i mina läsares öron, men syrran kan intyga att detta vill vi inte göra om imorgon igen.

Men jag hade en trevlig dag, med min syster. Inte varje dag det händer.
Så tack för det syrran. :)



Nu ska jag snart sova.
Det är ju en ny dag imorgon, med nya äventyr. :)
Det ska ju tydligen bli ganska så fint väder imorgon också.
Synd att Karro jobbar hela dagen.
Hum, får lista ut något bus att göra själv. ;)


Over and out!
/C.

2 kommentarer:

Markus sa...

Du är för snäll du :-)

Linda sa...

Haha det var kul!! Hehe men vi gör inte det på länge. ;)

Tack!