Do you wanna taste me?

Maybe you can,

Just a little bite ;)

torsdag 4 mars 2010

Vår sista dans?

Jag ligger i sängen.. Lyssnar på Melissa Horn - Vår sista dans.
Underbar låt, underbar text.



En annan underbar låt, som Melissa Horn gjort, är 'Långa nätter'.
Det har jag ju haft en hel del av den sista tiden, långa nätter alltså.
När man sover ca 2h per natt, om man har tur, ja då blir det en hel del, långa nätter.


Man kan ju fråga sig, hur jag spenderar tiden då jag är vaken, eftersom jag sover så få timmar per dygn.
Det sorgliga är att jag i stort sett, inte gör ett skit.

Dagarna spenderas på vanligt vis, jobb osv.
Men timmarna innan jag väl lyckats somna, så ligger jag, kramar kudden och har ångest för hur mycket jag kommer få sova, och vad för hemskheter jag kommer drömma denna nattens få sömntimmar.

Sen när jag väl lyckats somna, så är det som sagt mardrömmar som gäller.
Och har jag tur så får jag 2h extremt dålig sömn, pga det.
Oftas vaknar jag, gråtandes och kallsvettig. Och helt förstörd.
Någon gång har det hänt att jag vaknat helt tom, utan känslor.
Men oftas i tårar och kallsvettig.

Jag rör mig mycket numera i sängen. Innan, så var det alltid bäddat och fint fortfarande på andra sidan dubbelsängen. Men inte längre.

Men när jag väl vaknat osv.
Då måste jag först lugna ner mig, sen tar på mig jackan, och går ut och röker.
Sen, lägger jag mig i sängen igen, livrädd för att somna och drömma samma sak igen.
Så resten av natten ligger jag och stirrar in i väggen, eller upp i taket.
Det händer att jag slumrar till, men bara korta perioder, på några minuter, innan jag vaknar igen och påminns om mardrömmen, och ligger återigen och stirrar.


Så här ser min verklighet ut, just nu.
Så det är detta jag har att 'se fram emot', nu efter detta inlägget...


En stor fasa infinner sig...

/C.

Inga kommentarer: