Do you wanna taste me?

Maybe you can,

Just a little bite ;)

torsdag 4 mars 2010

En kväll, under stjärnorna ..

Jag är precis hemkommen, efter en kvälls promenad under stjärnorna.
Kallt till tusen är det ute, men gud så skönt att bara gå med mp3:n på högsta volym, sjunga halsen hes även fast någon kan höra, fast utan att jag bryr mig, och bara gå där och stirra upp mot stjärnorna.
Glömma allt, släppa allt för en stund, och bara vara.

Sådana promenader, är oslagbara.

Att stirra sig blind på en svart himmel, med de klaraste stjärnorna, drömma sig långt, långt bort.
Det kan vara något av de bästa saker som finns.


Han, frågade mig ofta.. 'Vart vill du åka, Cissi?'
'Till stjärnorna', var ofta mitt svar.

Jag fick då höra att det inte var möjligt, och skulle välja en annan destination..


'Till stjärnorna'..
Det kan tolkas på många sätt.
Men för mig är det nog ett sätt att säga; 'Ta mig vart som helst, bara jag är lycklig'.



Så precis som vi brukade ta en planlös biltur tillsammans,
så tog jag en planlös promenad i kväll ensam.

Till stjärnorna...


/C.

1 kommentar:

Annie sa...

Sådana promenader är prislösa. Jag har gjort många sådana, men oftast på en hästrygg. :'( Saknar verkligen tiden vi hade ihop, vi hade så jävla roligt. Tänker på dig ofta..