Do you wanna taste me?

Maybe you can,

Just a little bite ;)

lördag 27 november 2010

Dag 6; Min dag

Fredagen börjar med att klockan ringer, 06.30.
Usch och fy, för lilla mig, som inte alls är van vid att gå upp så tidigt.

Gick upp och satte på dagens första kaffe, dagens bästa händelse. <3
Efter att ha njutit en stund, så var det bara att börja packa in i bilen.
Väskor, hund och man. :)
Sen bar det av till Falkenberg.
Jag ska nämligen sitta häst/gårdsvakt åt en vän nu i 2veckor framöver.
Hon och hennes underbara familj har åkt på bröllopsresa till Dominikanska Republiken, vilket dom är så värda efter allt.

Väl framme i Falkenberg, så var det bara att ge hästar och får frukost, och släppa ut dom i morgonens kalla vindar.
Sen bar det av till Dodo's jobb, för att köpa olja till bilen.
Åkte och handlade lite, så jag har något att äta här nere i Falkenberg.
Efter det så blev det lunch på Mackans, köttbullar potatis och sås, gott!

Sen var det bara att åka tillbaka till gården och göra färdigt stallet, mocka, sopa, lägga upp hö och fylla på vatten.

Efter det så kände jag, (och kanske Gustaf med), att jag behövde en dusch.
Dusch, lite mat och slapp framför tvn, innan det var dags att klä på sig alla dessa varma kläder igen, för att bege sig ut och plocka in hästar, och ge dom kvälls mat.

När vi väl kommit in igen, så blev det kvällsfika, med kaffe och daimtårta.
Sen bara en massa mys framför tvn, innan det var dags att sova.


Det var min dag det. ;)


Over and out!
/C.

Inga kommentarer: